lørdag 15. august 2009

Antijantelov

Husmorvikaren har utfordret blant annet På 10 hjul til å skrive sin egen antijantelov: http://husmorvikaren.blogspot.com/
Nå er vi fire strengt tatt ganske forskjellige personer, men dette får bli Virre sitt bidrag. Stødig får svare for seg selv, og Førstedamen og Andremann er ikke helt der at de kan mene så mye om dette ennå. Men jeg håper selvsagt intenst at de aldri er i tvil om at de er to helt enestående, fantastiske små mennesker.

ANTIJANTELOVEN
1. Du er enestående.
2. Du er mer verdt enn noen kan måle.
3. Du kan noe som er spesielt for deg.
4. Du har noe å gi andre.
5. Du har gjort noe du kan være stolt av.
6. Du har store ubrukte ressurser.
7. Du duger til noe.
8. Du kan godta andre.
9. Du har evner til å forstå og lære av andre.
10. Det er noen som er glad i deg.

VIRRE SIN ANTIJANTELOV
1. Jeg er omtenksom
2. Jeg er en god mamma
3. Jeg er feminist
4. Jeg har rettferdighetssans, og vil gjerne ofre mye for å få en mer rettferdig verden
5. Jeg er tillitsfull (ok, noen vil kanskje kalle det naiv)
6. Jeg er flink som greier å kombinere jobb, studier og familie
7. Jeg har greid å lage to helt fantastisk skjønne barn
8. Jeg er en ganske god kokk
9. Flere mennesker er veldig glade i meg
10. Jeg lar meg lett engasjere

Og da kaster jeg stafettpinnen høyt i lufta, og håper at noen tar den videre.

- Virre -

2 kommentarer:

  1. Hei. Dette var veldig fint. Har lest litt på bloggen din og ønsker å legge meg til som følger hvis det er i orden... Og jeg tror jeg prøver å ta imot stafettpinnen og lagen min egen anti-jantelov. Vi har alle godt av å se litt på de positive sidene i oss selv.

    SvarSlett